abduh's blog
Aku, L4D2, dan Mindset (Part 1)


Ini aku.
Muhammad Abduh bin Nasseri


Inilah L4D2
Apa itu L4D2?
Singkatan bagi Left 4 Dead 2.
Game dekat PC.
In this game. You have to play as one of the 4 survivors.
They have to survive from the zombie apocalypes.

Pendek cerita.
Korang kena bawak diorang daripada satu safe house ke safe house lain.
Antara safe house tu ada laa zombie zombie dok mengacau.
Sampai ada satu level, ada chopper datang selamatkan.
p/s : senjata disediakan :P

apa kaitan? ohh sabar ye.


Ini mindset.
A set of beliefs or a way of thinking that determines one' behavior, outlook and mental attitude.
Ok, noob. salin balik =='

                                                                                                                                                                       


Enough with the definitions.
Sekarang aku nak kena kaitkan ketiga tiga benda ni dalam satu cerita.

Di, kediaman siswa jaya. Tinggal lah hanya dua orang siswa tahun dua jurusan perakaunan di sana. Kedua-dua mereka kebosanan yang teramat sangat. Mereka mencari apa yang perlu dibuat sepanjang cuti empat hari. Mereka tidak pulang ke rumah. Masing-masing mempunyai sebab tersendiri. Mereka yang bernama Salim dan Kasim (bukan nama sebenar) mulalah melepak dalam bilik Kasim menghadap komputer riba yang terhidang di atas meja belajar.

Salim : Kasim, kau takde plan apa apa ke? Dahla tinggal kita dua je ni. 

Kasim : Ada je, aku dah plan habis dah ni.

Salim : Haa, elok lah tu. Kita mula sekarang je lah plan kau tu. Apa plan kau?

Kasim : Tu haa, assignment Taxation, Intermediate Accounting dengan Etika tu kita siapkan.

Salim : ==' hampeh.

Kasim : Pfft, haram jadah betei. Baru ajak belajar sikit dah merajuk. Dah laa, main Left 4 Dead 2 lah jom.

*bukak L4D2*


Keluarlah gambar ni. Diorang pun mulalah mission dan bermain dengan senang hati. Setelah beberapa level dilepasi (ouh skemanya), Salim mula bosan.

Salim : Haih, bosan dah aku main game ni. menang je *muka kerek* 

Kasim : Pfft. Yelah2, aku tukar difficulty dia.

Kassim ni bukannya reti nak tukar difficulty dia. Dia pakai bedal je. Salim ni pun dengan rambutnya yang tak berapa lurus, ikut je laa si Kasim ni.

Kasim : aku dah tukar ni.

Salim :  haa, macam ni baru masyuk. takde la senang2 je boleh menang.

Keesokan harinya, datanglah member mereka yang juga siswa jurusan perakaunan. Karim namanya (juga bukan nama sebenar). Takkan la nak main berdua je kan? Si Kasim ni pun ajak la Karim ni main L4D2 sekali. Kemain seronok si Karim ni. Perkara sama berlaku seperti di atas. Nak dijadikan cerita, Si Karim ni memang pro bab bab game ni. Tiba tiba.....

Karim : eh, kenapa aku rasa sama je? betul ke kau dah tukar dia punya difficulty ni?

Kasim & Salim : Huh? :O


Sambung nanti lah. Penat aku nak taip banyak banyak.

0 Comment(s)
Older Post | Newer Post